ChatGPT w pracy marketera: skuteczne prompty, które musisz wykorzystać w marketingu

Spis Treści

Do tego, że ChatGPT jest przydatnym narzędziem, nie trzeba już nikogo przekonywać. Jednak to, jak skutecznie będziemy korzystać z ChatGPT zależy tylko od nas i od tego, jakie zapytania (prompty) będziemy mu zadawać.

Jak skutecznie pisać prompty do ChatGPT? Sztuczna inteligencja w pigułce

prompty do chatgpt w marketingu gjasionowicz gjasionowicz.pl
ChatGPT w pracy marketera: skuteczne prompty, które musisz wykorzystać w marketingu 4

Formułowanie promptów do ChatGPT to sztuka, od której zależy jakość otrzymanych efektów. 

Kluczowe jest zadawanie precyzyjnych i klarownych pytań, aby otrzymać pożądane odpowiedzi. Warto również testować różne formułowania, dostosowując je do swoich potrzeb. Unikaj skomplikowanych, wielokrotnie złożonych zdań – im lepiej określisz, na czym Ci zależy, tym większa szansa, że uda się osiągnąć zamierzony efekt.

Pamiętaj też, by weryfikować dostarczone przez niego teksty i umieszczone w nich fakty.

To, o czym wiele osób zapomina, to dostarczenie do Chatu kontekstu sytuacji. Jeśli chcesz wykorzystać ChatGPT do kreowania wartościowych treści na potrzeby marketingu, musisz „wytrenować” go do unikalnych potrzeb danej firmy. Możesz i powinieneś opowiedzieć mu o tym, jakiego stylu i tonu odpowiedzi oczekujesz, jaka jest branża, czy docelowa grupa odbiorców.

Warto też zaznaczyć, że model językowy jest oparty o mechanizm uczenia maszynowego, dlatego warto potraktować pierwszą odpowiedź chatu jako punkt wyjścia i dalej ją optymalizować – na przykład poprosić o przepisanie akapitu w innym stylu.

Nie musisz głowić się nad promptami sam. Kliknij w ten link, aby zobaczyć mój przewodnik po 80 gotowych promptach do wykorzystania w marketingu Twojej firmy! 

Wystarczy uzupełnić każdy prompt o dane dotyczące branży, czy konkretnej marki i od razu możesz wygenerować odpowiedzi przydatne w codziennej pracy marketera. 5 przykładowych promptów z tego e-booka udostępniam także w dalszej części tego artykułu.

Lista 5 sprawdzonych promptów do ChatGPT w pracy marketera

prompty do chatgpt w marketingu gjasionowicz gjasionowicz.pl
ChatGPT w pracy marketera: skuteczne prompty, które musisz wykorzystać w marketingu 5

Poniżej prezentuje Wam kilka przetestowanych, efektywnych i gotowych do użycia promptów do ChatuGPT, które powinien znać każdy marketer. Po dostosowaniu ich do własnych potrzeb model językowy Open AI pozwoli Wam otrzymać naprawdę imponujące efekty.

Reklama FacebookAd

Reklama na Facebooku to jedno z ulubionych narzędzi specjalistów digitalowego świata. Każdy z nas jednak wie, że skuteczna reklama na Facebooku musi spełniać wiele wymagających kryteriów – od precyzyjnego określenia grupy odbiorców, przez pomysł na kampanie, po świetnie przygotowane nagłówki i teksty wzywające do działania.

ChatGPT może pomóc Ci praktycznie na każdym etapie. Oto przykład tego, jak poprosić go o opracowanie wysokiej jakości nagłówków reklamowych.

„Chcę, abyś działał jako angażujący generator nagłówków reklamowych, tworząc atrakcyjne i przekonujące nagłówki dla [produktu/usługi]. Nagłówki te powinny być dostosowane do [grupa docelowa], zapewniając, że będą rezonować i przyciągać zamierzony rynek. Proszę o generowanie nagłówków, które są unikalne, chwytliwe i poprawne gramatycznie oraz krótkie. Pamiętaj, że te nagłówki będą używane w reklamach i powinny być wystarczająco atrakcyjne, aby zachęcić do działania. Mój cel reklamowy to [cel reklamowy np. Lead Generation] Podaj mi 10 różnych nagłówków. (W odpowiedzi zwróć tylko nagłówki).”

Generowanie pomysłów na Lead Magnet

W marketingu w pełnej sile działa zasada „coś za coś” – dobrze wiemy, że żeby uzyskać od klienta to, czego chcemy (np. zainteresowanie, zaufanie), musimy zaoferować mu najpierw coś wartościowego ze swojej strony. Jednym z podejść do realizacji tej zasady jest tzw. Lead Magnet, czyli bezpłatnie udostępniany produkt, oddawany w zamian za coś wartościowego dla nas – na przykład za zapis na newsletter e-commerce.

Żeby Lead Magnet skutecznie konwertował, musi być nieprzypadkowy i użyteczny. Tutaj z pomocą przychodzi OpenAI – zobacz, jak zadać mu zadanie przygotowania pomysłów na Lead Magnet.

„Chciałbym, abyś działał jako generator pomysłów na atrakcyjny 'Lead Magnet’. Planuję stworzyć do pobrania e-book dla [przykład. młodych przedsiębiorców] zainteresowanych marketingiem cyfrowym. Czy mógłbyś pomóc mi wymyślić 10 unikalnych pomysłów, które przyciągnęłyby ich uwagę i zachęciły do subskrypcji naszego newslettera? Pamiętaj, że te pomysły powinny być angażujące, praktyczne i związane z branżą marketingu cyfrowego. (Podaj mi tylko pomysły)”

E-mail sprzedażowy

Jak przebić się z e-mailem sprzedażowym w czasach, w których każdy z nas dostaje dziennie od kilku do nawet kilkudziesięciu takich wiadomości? Możesz zatrudnić sztuczną inteligencję do tworzenia treści na potrzeby e-mail marketingu, który będzie miał szansę zwiększyć liczbę kliknięć i konwersji. Oto jak to zrobić.

„Potrzebuję e-maila sprzedażowego, który skierowany będzie do mojego idealnego klienta – [idealny klient – np. właściciel małego biznesu]. E-mail powinien odnosić się do problemów związanych z [tutaj problem np. zarządzaniem czasem i zasobami, które często napotykają właściciele małych firm]. Pokaż im, jak moja [usługa/produkt np. konsultingowa] może być rozwiązaniem, którego szukali. E-mail powinien być przekonujący, ale nie nachalny, i powinien podkreślać korzyści wynikające z korzystania z mojej [usługi/produktu]. Proszę o stworzenie treści e-maila, który składa się z tytułu, wprowadzenia, rozwinięcia i zakończenia. Używaj krótkich i prostych zdań. Niech ton maila będzie przyjacielski. (Podaj mi tylko treść e-maila)”

Określenie grupy docelowej

prompty do chatgpt w marketingu gjasionowicz gjasionowicz.pl
ChatGPT w pracy marketera: skuteczne prompty, które musisz wykorzystać w marketingu 6

Jedną z podstaw efektywnego marketingu jest precyzyjne określenie klientów docelowych. To wiedza absolutnie podstawowa, niezbędna do realizacji wszystkich zadań wynikających z pracy w marketingu – m.in. do tworzenia treści, obsługi klienta, generowania pomysłów do content marketingu, czy optymalizacji sklepu internetowego. 

Chat GPT może pomóc Ci przeanalizować dane dotyczące docelowego klienta, a nawet wyciągnąć nowe unikalne wnioski, które inaczej nie przyszłyby Ci na myśl. Możesz do tego celu użyć na przykład takiego promptu:

„Chcę, abyś działał jako kompleksowy analizator profili kupujących, dostarczając mi szczegółowej listy typowych wyzwań i celów, które określony profil kupującego może mieć w stosunku do [określonej branży lub produktu/usługi]. Proszę wygeneruj listę, która będzie gruntowna i wnikliwa, zapewniając, że dokładnie odzwierciedla potencjalne bolączki i pragnienia tej publiczności. Pamiętaj, że te informacje będą używane do lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb tego profilu kupującego. Podaj mi listę typowych wyzwań i celów dla '[np.millenialsa kupującego dom]’ w '[np. przez pośrednika nieruchomości]’.”

Przygotowanie treści marketingowych na social media

ChatGPT może być także użyteczny w przypadku prowadzenia mediów społecznościowych. Niezależnie od platformy i formatu, masz dostęp do nieograniczonej możliwości generowania pomysłów, a nawet gotowych do publikacji treści. Możesz wykorzystać ChatGPT do generowania na przykład pomysłów i scenariuszy pod wideo, obmyślania strategii mającej na celu rozwijanie danego konta, czy także do generowania gotowych postów.

Oto przykład na to, jakiego promptu użyć do wsparcia marketingu na LinkedIn:

„Chcę, abyś działał jako menedżer mediów społecznościowych. Napisz post na platformę LinkedIn na temat [temat posta]. Bądź perswazyjny, nieoczywisty i kontrowersyjny. Używaj zwięzłych zdań. Maksymalnie 10 słów na zdanie. Uwzględnij grupę docelową, którą są [nazwa grupy docelowej np. programiści].”

Skuteczne prompty ChatGPT w marketingu | Podsumowanie

Choć ChatGPT sprawił, że wiele zadań do tej pory wykonywanych przez ludzi można zautomatyzować, jest także druga strona medalu. Powstały nowe wyzwania – jednym z nich jest prompt engineering, czyli sztuka tworzenia promptów do narzędzi AI. Pamiętajcie, że kluczową rolę odgrywa tu eksperymentowanie i dostosowywanie zapytań do konkretnej sytuacji. Włączcie ChatGPT do swojej strategii marketingowej już dziś i doświadczcie potęgi sztucznej inteligencji w praktyce!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Wyślij zapytanie

Więcej interesujących wpisów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *