Narzędzia AI w copywritingu: jak copywriter może wykorzystać sztuczną inteligencję?

Zamiast widzieć sztuczną inteligencję jako konkurenta, warto spojrzeć na nią jako na partnera w kreatywnym procesie copywritingu. 

Odkryj, jak nowoczesne narzędzia AI stają się nieocenionym wsparciem dla copywriterów, podnosząc jakość i efektywność tworzonych tekstów.

Copywriting AI – szansa, czy zagrożenie?

narzędzia ai i copywriting gjasionowicz gjasionowicz.pl
Narzędzia AI w copywritingu: jak copywriter może wykorzystać sztuczną inteligencję? 5

Boisz się, że narzędzia AI do pisania tekstów zabiorą Ci pracę w copywritingu lub content marketingu?

Obecnie na rynku zaczyna się wielkie przetasowanie – copywriterzy, którzy do tej pory pisali niskiej jakości, powtarzalne teksty mogą faktycznie zostać całkowicie zastąpieni darmowo dostępną sztuczną inteligencją. Ale to zagrożenie nie musi dotyczyć Ciebie!

Zamiast walczyć z AI, która już jest faktem, możesz nauczyć się ją wykorzystywać, żeby zbudować jeszcze większą przewagę – tworzyć treści lepiej i szybciej niż kiedykolwiek.

Kluczowe zasady korzystania z AI w pracy copywritera

narzędzia ai i copywriting gjasionowicz gjasionowicz.pl
Narzędzia AI w copywritingu: jak copywriter może wykorzystać sztuczną inteligencję? 6

Korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w copywritingu przynosi liczne korzyści, ale jednocześnie wymaga zastosowania pewnych zasad, aby zachować równowagę między automatyzacją a (wciąż niezastąpionym) czynnikiem ludzkim. Oto kluczowe zasady i porady dla copywriterów pracujących z AI:

  • zawsze weryfikuj fakty i informacje przed opublikowaniem treści;
  • automatyzuj powtarzalne zadania, pozostawiając miejsce dla autorskiego wkładu w treść;
  • pomysły generowane przez AI traktuj jak burza mózgów, z której to Ty wybierasz najatrakcyjniejsze rozwiązania;
  • optymalizując teksty pod kątem SEO, pamiętaj, by zachować naturalne brzmienie tekstu.

Podsumowując – chociaż AI to potężne narzędzie pozwalające zaoszczędzić czas, najlepsze efekty osiągniemy łącząc siłę sztucznego umysłu z siłą naszej własnej kreatywności. Zachęcam Cię do krytycznego oceniania treści wygenerowanych w narzędziach AI, do ich optymalizacji i kreatywnego wprowadzania zmian. 

Połączenie czynnika ludzkiego i mocy algorytmu to najlepsze co możesz zrobić, by zachować jakość treści przy jednoczesnym wsparciu procesu i oszczędności czasu.

AI dla copywriterów – lista narzędzi AI do tworzenia treści

Jakie narzędzia są najlepsze dla copywriterów? Uwierz, że jest ich znacznie więcej niż tylko ChatGPT!

Poniżej przedstawiam krótko kilka najważniejszych narzędzi, z którymi powinien zapoznać się każdy, kto zawodowo pisze teksty. Jeśli temat Cię interesuje, to koniecznie zajrzyj do mojego e-booka „Jak Wykorzystać Sztuczną Inteligencję W Marketingu?”.

Wykorzystaj moc sztucznej inteligencji w marketingu gjasionowicz Grzegorz jasionowicz
Narzędzia AI w copywritingu: jak copywriter może wykorzystać sztuczną inteligencję? 7

Znajdziesz w nim praktyczny przewodnik po kilkunastu narzędziach opartych na algorytmach AI – także takich, które pomogą Ci w tworzeniu tekstów. Bez lania wody – same praktyczne wskazówki.

ChatGPT

Narzędzia ChatGPT nie trzeba nikomu przedstawiać. Model językowy generuje naturalnie brzmiące odpowiedzi na wszelakie pytania i zadania (tzw. prompty). W przypadku copywritingu ChatGPT może pomóc Ci na przykład:

  • generować gotowe treści,
  • wspierać marketingowy research,
  • podrzucać pomysły na treści, w tym artykuły, nagłówki, czy teksty sprzedażowe,
  • odpowiadać na pytania odbiorców,
  • personalizować komunikaty do oczekiwanego stylu,
  • przełamywać blokadę twórczą,
  • pomóc w tworzeniu treści przyjaznych dla wyszukiwarki,
  • redagować i parafrazować przygotowane wcześniej teksty.

To właśnie umiejętność pisania skutecznych promptów jest kluczem do sukcesu w pracy z tym narzędziem. Jednak nie musisz głowić się nad promptami sam. Kliknij w ten link, aby zobaczyć mój przewodnik po 80 gotowych promptach do wykorzystania w marketingu Twojej firmy! 

You.com

You.com to narzędzie, które korzysta z AI, aby dostosowywać generowane treści do indywidualnych potrzeb użytkownika. Copywriterzy mogą wykorzystać to narzędzie, aby zwiększyć personalizację treści na blogu, dostarczając czytelnikom dokładnie tego, czego potrzebują.

Co więcej, autorzy tego rozwiązania proponują, by wykorzystywać You.com zamiast domyślnej wyszukiwarki – możesz wyszukiwać odpowiedzi na zagadnienia np. związane z tworzeniem lepszych treści, otrzymując spersonalizowane pod Twoje potrzeby wyniki wyszukiwania. Nie bez przyczyny You.com nazywane jest spersonalizowanym asystentem AI.

Rytr

Rytr to narzędzie do automatycznego generowania tekstów, które może być doskonałym wsparciem dla copywriterów. Wpisując kilka słów kluczowych, można uzyskać gotowy szkic tekstu, który można później w kilka chwil dostosować do indywidualnych potrzeb. 

Rytr może wygenerować teksty w wielu rodzajach treści, na przykład:

  • post na bloga (lub jego część),
  • nazwę marki,
  • call to action,
  • e-mail,
  • treść reklam (dostosowanych pod Facebook, LinkedIn, czy Google Search),
  • listę słów kluczowych,
  • treści na landing page,
  • opis produktu,
  • bio na media społecznościowe,
  • posty na media społecznościowe,
  • i wiele, wiele więcej! 

Jasper 

Jasper wykorzystuje zaawansowane technologie przetwarzania języka naturalnego, aby lepiej zrozumieć kontekst i intencje użytkownika. 

Copywriterzy mogą skorzystać z tego narzędzia, aby dostosować ton i styl w zależności od konkretnego kontekstu – Jasper analizuje dostarczone mu wytyczne dotyczące konkretnej marki i na ich podstawie, za pomocą mechanizmów uczenia maszynowego, generuje treści spersonalizowane pod jej potrzeby.

AI copywriting | Podsumowanie

narzędzia ai i copywriting gjasionowicz gjasionowicz.pl
Narzędzia AI w copywritingu: jak copywriter może wykorzystać sztuczną inteligencję? 8

Integracja narzędzi AI do pracy copywritera to nowa era, która otwiera przed nami nieograniczone możliwości. 

Copywriterzy mogą skorzystać z tych narzędzi, aby zoptymalizować proces tworzenia treści, zwiększyć zaangażowanie czytelników i osiągnąć lepsze wyniki SEO. Nie zapominajmy jednak o czynniku ludzkim – pomimo wsparcia ze strony sztucznej inteligencji, unikalność i kreatywność copywritera pozostają niezastąpione. Działając ramię w ramię z narzędziami AI możesz tworzyć wysokiej jakości treści szybciej i lepiej, odpowiadając na unikalne potrzeby użytkowników.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Wyślij zapytanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *